Basis

Betaling registreren

Prettig toch, om te zien dat je facturen betaald worden? Betalingen registreren is daarom in principe geen vervelend klusje. Maar dan moet het registreren van betalingen wel gemakkelijk gaan, anders verdwijnt de lol ervan snel. Gelukkig hebben we binnen Workfield verschillende snelle, efficiënte manieren om een factuur te voorzien van de juiste betaling.   We leggen hieronder […]

Factuurnummers instellen

Oplopende factuurnummers is één van de eisen die de Belastingdienst aan verkoopfacturen stelt. Je mag wel zelf de structuur bepalen en met welk nummer je start. In Workfield regel je dit in een handomdraai!   Hieronder lees je hoe je: de structuur van je factuurnummers instelt, het startnummer bepaalt, een factuurnummer toevoegt aan een factuur, een factuurnummer […]

Aanmaken en verwerken van inkoopfacturen

Inkoopfacturen of bonnen verwerken met Scan & Herken is verreweg het gemakkelijkst. Natuurlijk kun je ook handmatig je inkoopfacturen verwerken binnen Workfield.   Hieronder lees je hoe je: een inkoopfactuur aanmaakt, factuurregels toevoegt, scans of uploads toevoegt, een inkoopfactuur verwerkt door een betaling te registreren. Inkoopfactuur aanmaken Kies in het hoofdmenu voor Inkoopfacturen en klik […]

Terugkerende facturen instellen

Factureer je iedere periode hetzelfde aan bepaalde klanten? Dan kun je veel tijd besparen door gebruik te maken van de functie Terugkerende facturen. Hiermee stel je één keer een factuur op en vervolgens wordt deze elke maand, week of half jaar (wat je maar wilt) automatisch klaargezet én, als je daarvoor kiest, verstuurd! Lees hieronder hoe je eenvoudig: een […]

Herinnering versturen bij verkoopfactuur

Als een factuur niet betaald wordt, is het tijd om actie te ondernemen. De eerste stap is het sturen van een herinnering waarmee je de openstaande factuur nogmaals onder de aandacht brengt. Gelukkig is dat met Workfield gemakkelijk te regelen en zélfs volledig te automatiseren.   Hieronder leggen we je uit hoe je: een herinnering […]

Factuur opstellen en versturen

Een verkoopfactuur versturen: als je dan toch de administratie moet doen, dan is dit wel het leukste gedeelte. Bij Workfield willen we dit proces zo gestroomlijnd mogelijk laten verlopen. Want ook al is factureren fijn, het moet niet te lang duren. Hieronder leggen we uit hoe je: een nieuwe verkoopfactuur maakt, een factuur vult met […]

Relatie en relatiebestand aanmaken

Je relatiebestand is de basis van je onderneming.  Ook in Workfield is het Relatiebeheer de plaats waar je alle informatie over een relatie vindt en waar je alle documenten kunt aanmaken. Zo’n essentieel onderdeel moet goed gestructureerd zijn, zodat jij direct vindt wat je zoekt. Daarom leggen we je hieronder uit hoe je: een nieuwe […]