Changelog

Blijf je graag op de hoogte van alle grote en kleine toevoegingen of wijzigingen aan het platform? Dan zit je op deze pagina goed.

Hier lees je per maand wat we verbeterd, toegevoegd of gewijzigd hebben. Zo mis je niets!

2018


november

  • Scan & Herken: Als de betalingstermijn wordt herkend, wordt deze automatisch ingevuld en geüpdatet bij de desbetreffende relatie.
  • Boekhoudkoppeling: Bij zowel verkoopfacturen als inkoopfacturen kan er op een geselecteerde periode uit Twinfield geboekt worden.
  • Scan & Herken: Het is nu mogelijk om Scan & Herken-documenten te verplaatsen naar een andere administratie waar je toegang tot hebt.
  • Scan & Herken: De herkenning van debiteuren en crediteuren is verbeterd. Daarnaast is het nu mogelijk om factuurelementen te selecteren op basis waarvan de relatie kan worden getagd.
  • Boekhoudkoppeling: Aan de synchronisatie met Twinfield zijn nu ook projecten toegevoegd. Deze kunnen worden geselecteerd bij een factuurregel o.b.v. de bijbehorende kostenplaats.
  • Scan & Herken: Bij overstappen naar Workspace vanaf een andere scanoplossing kun je nu je bestaande e-mailadres voor factuurimport blijven gebruiken. Accountants of boekhouders kunnen van dit bestaande e-mailadres een alias maken.
  • Verkoopfacturen: Het is nu mogelijk om te zoeken op onderwerp in het onderdeel Verstuurde mails.
  • Welkomstmail en tips: Als accountant of boekhouder kun je ervoor kiezen om klanten een welkomstmail en een drietal e-mails met tips over Workspace te laten ontvangen.
  • Scan & Herken: Als het verwerken van een Scan & Herken-document mislukt is, kun je met één klik het proces herstarten.
  • Taken: De lijstweergave van taken is verbeterd.
  • Scan & Herken: De bevestigingsmail bij factuurimport wordt niet meer verstuurd. Je ontvangt alléén een melding als de factuurimport mislukt is.

oktober

  • Rapportages: Er is een nieuwe status toegevoegd aan de rapportage ‘Onderhanden werk’. Je kunt kiezen tussen Afgerond en In behandeling.
  • Rapportages: Bij de rapportage ‘Omzet per artikelgroep’ is vanaf nu de artikelgroep specifiek te selecteren.
  • Artikelbeheer: Aan het artikeloverzicht van een klant bij een verkooporder is nu ook de artikelgroep toegevoegd.
  • Terugkerende facturen: Vanaf nu wordt een standaardbijlage ook bij een terugkerende factuur toegevoegd.
  • Scan & Herken: Je kunt nu ook bij het voorbereiden van facturen items bespreken via de chatfunctie.
  • Automatische e-mails in- en uitschakelen voor accountants: Accountants kunnen bij het aanmaken van een klant-account kiezen of ze de klant automatische welkomstmails en een drietal e-mails met tips willen laten ontvangen.
  • Contactpersonen opgenomen in algemene zoekfunctie: Het is nu mogelijk om via de algemene zoekfunctie op naam, e-mailadres en telefoonnummer van een contactpersoon te zoeken. Ook kan er doorgeklikt worden naar de desbetreffende relatie(s).
  • Automatische incasso: Er is een nieuwe status: Verstuurd. Deze status wordt bij het versturen van een toestemmingsformulier automatisch toegekend. Gaat de status naar Ondertekend, dan wordt de machtiging automatisch bij de relatie geselecteerd.
  • Verwerkersovereenkomst: De verwerkersovereenkomst voor Workspace is op 2 punten gewijzigd. Bij Instellingen > Gebruiker vind je de benodigde informatie.
  • Scan & Herken: Het is nu mogelijk om i.p.v. een btw-percentage te kiezen (op een factuur- of offerteregel, bij een artikel etc.) de optie Geen btw te selecteren.
  • Scan & Herken: Het is nu mogelijk om het automatisch berekende btw-bedrag op een factuur of offerte te ontgrendelen en hier zelf een bedrag in te voeren. Lees meer.

september

  • Scan & Herken: Het is nu mogelijk om dynamische factuurregels te gebruiken. Je kunt d.m.v. tags automatisch de inhoud van de omschrijving van een factuuregel bepalen. Lees meer.
  • Werkzaamheden: Bij het accorderen van werkzaamheden is de filter Accountmanager toegevoegd.

augustus

  • Verkoopfacturen: In het overzicht zijn ook de eventueel gekoppelde projecten te zien.
  • Loginscherm: Het loginscherm van Workspace is vernieuwd. Behalve een mooiere vormgeving is er ook ruimte voor nieuwsberichten.
  • Offertes: Aan het offerteoverzicht is een extra kolom toegevoegd. Hierin is de verzenddatum en acceptatiedatum te zien, alsmede een statusbalk die automatisch wijzigt vanaf de verzenddatum.
  • Werkzaamheden: Bij het verwijderen van een werkzaamheid via het tabblad Werkzaamheden bij de relatie ontbrak een waarschuwing. Deze is toegevoegd.
  • Instructievideo’s: In Workspace zijn diverse instructievideo’s toegevoegd die uitleg geven over een specifieke functie. Je kunt er steeds voor kiezen om de video’s te verbergen.
  • Projecten: Een project aanmaken vanuit een relatie vroeg alsnog om het invullen van een opdrachtgever. Dit wordt nu automatisch ingevuld met de relatie van waaruit het project werd aangemaakt.
  • Werkzaamheden: Het aanmaken van een werkzaamheid vanuit een relatie vereiste alsnog het invullen van de opdrachtgever. Dit is nu geautomatiseerd.

juli

  • Boekhoudkoppeling: Inloggen als een andere gebruiker bij Twinfield voor de synchronisatie met Workfield kun je nu eenvoudig doen via het menu. Ook als er een fout is ontstaan met credentials kun je hier opnieuw inloggen bij Twinfield.
  • Dupliceren: Ook verkooporders, projecten, taken en terugkerende facturen kunnen nu met een druk op de knop gedupliceerd worden.
  • Verkoopfacturen: Omdat er soms per abuis een factuurnummer wordt gegenereerd, hebben we twee oplossingen geïntroduceerd. Je kunt het laatste factuurnummer verwijderen (er ontstaat hiermee geen gat in de oplopende factuurnummers) of je kunt een factuur hergebruiken (het factuurnummer blijft bestaan). Lees meer.
  • Boekhoudkoppeling: Bij het importeren van grootboekrekeningen uit Twinfield kun je er nu voor kiezen om ook de naam over te nemen in Workfield.
  • Terugkerende facturen: Er is een extra frequentie toegevoegd bij het aanmaken of versturen van terugkerende facturen, namelijk Elke 4 weken.
  • Afzender instellen: Bij terugkerende facturen en verkooporders is het mogelijk om zelf in te stellen uit welke naam en uit welk e-mailadres de e-mails verstuurd moeten worden.

juni

  • Uren registreren: Het instellen van uurtarieven voor medewerkers is uitgebreid met inkoopprijzen, marges en prioriteiten. Lees meer.
  • Pakbon: De datum van genereren kan nu op de pakbon getoond worden.
  • Gebruikers: Gebruikers kunnen nu door een admin/beheerder geactiveerd of gedeactiveerd worden. Je betaalt alleen voor de gebruikers die actief zijn.
  • BoekhoudkoppelingBij het opzetten van een synchronisatie met Twinfield kun je ervoor kiezen om de relatienummers uit Twinfield over te zetten naar Workspace.
  • Werkzaamheden: Het accorderen van geregistreerde uren is uitgebreid en gestroomlijnd. Lees meer.

mei

  • CRM: Aan het pakket CRM zijn de volgende functies toegevoegd: batchfunctie voor het updaten van meerdere relaties tegelijk, het toekennen van prioriteiten, het inzien van waardemutaties en het toevoegen van interactiemomenten. Lees meer.
  • Scan & Herken: Facturen kunnen vóór herkenning voorbereid worden om Scan & Herken optimaal te benutten. Lees meer.

april

  • Scan & Herken: Artikelen kunnen nu tijdens het verwerken van inkoopfacturen direct aan het artikelbeheer en de voorraad worden toegevoegd.
  • Scan & Herken: Een inkoopfactuur of bon kan nu tijdens het inboeken direct aan een project worden gekoppeld.
  • Pakbon: Op een pakbon kan nu een afwijkend afleveradres worden vermeld.
  • Bankbetalingen: Eerder was het verplicht eerst een bankrekening aan te maken voordat bankafschriften geïmporteerd konden worden. Nu herkent Workspace automatisch een ontbrekende bankrekening en maakt deze zelf aan.
  • Zoekfunctie/explorer: Door een zoekterm in te typen, wordt automatisch de explorer geopend. Hier zie je nu aan de linkerkant ook direct het adres van de gevonden relatie.
  • Projecten: Projecten zijn nu te groeperen in hoofd- en deelprojecten. Lees meer.

maart

  • Verkoopfacturen: Wanneer Btw verlegd wordt aangevinkt, herkent Workspace of het juiste btw-tarief wordt gebruikt. Is dat niet het geval, dan verschijnt er een melding.
  • Boekhoudkoppeling: Omdat er soms fouten worden gemaakt bij het koppelen of omdat de verkeerde administratie wordt geselecteerd, is het nu mogelijk om een boekhoudkoppeling (ofwel synchronisatie) te verwijderen. 
  • Boekhoudkoppeling: Bestaande boekhoudkoppelingen met Twinfield hebben nu ook een importfunctie voor alle niet-gekoppelde grootboekrekeningen.